Winner of the CAML Student Paper Award 2012: The Plexure of Copyright Infringement
DOI :
https://doi.org/10.25071/1708-6701.35130Résumé
This paper reflects on copyright law as it relates to musical works by examining a work entitled Plexure by the Canadian composer John Oswald that is made up entirely of unlicensed samples from other works. While the recording industry views works like Oswald's to be infringing on copyright, this paper argues that these types of transformative works should be allowed under the fair use, or fair dealing, provisions of copyright law, and that to disallow them ultimately stifles creativity and the advancement of culture in general. The paper argues that there needs to be an expansion of the current fair use laws to include a broader interpretation of works of transformative appropriation like Oswald's Plexure.Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
Les auteurs qui publient dans ce journal acceptent les modalités suivantes :
Les auteurs conservent le droit d'auteur et accordent au journal le droit de première publication tout en enregistrant l'article sous une licence Creative Commons Attribution – Pas d’utilisation commerciale 4.0 International qui permet aux autres de publier l'article avec une reconnaissance de l'auteur et de la publication initiale dans ce journal.
Les auteurs sont autorisés à conclure des ententes contractuelles distinctes pour la distribution non exclusive de la version publiée dans le journal de l'article (p. ex. affichage dans un répertoire institutionnel ou publication dans un livre) avec une reconnaissance de sa publication initiale dans ce journal.